Tuesday 12 August 2008

2 EKOR HANTU DI DALAM SURAU BRF (EP 1)

NOTES.....(actual date yg dipost ke blog adalah 5th September...but recorded date in blog was backdated according to the day i wrote this story...)

pasal surau BRF ni...al kisahnya suatu malam masa tgh buat upgrade server kalau tak silap aku....jam pada ketika itu, sudah menunjukkan pukul 2 pagi...Dikesejukan malam itu disebabkan aircond bilik server...tiba2 sesudah aku balik dari kencing (mmg asyik nak terkencing aje kalau dok bilik server yg sejuk ni...) ..tiba2 entah dari mana datanglah keinsafan dari mamat berbukulali besi..mengajak aku semayang isyak...dalam hati aku berkata..."apa harammm nak semayang isyak...aku dari subuh tadi tak semayang tiba2 pulak nak semayang isyak".... tapi mengenangkan member yg masih ketraumaan dan keinsafan akan eksiden dibawah jambatan mrr2 ampang tersebut...maka dgn hati yg tidak ikhlas aku pun menjawab "gua tara hal.."maka kami berdua terus menuju kesurau tersebut, yang letaknya diatas kedai makan....suasana pada pagi tersebut sungguh syahdu apabila kedengaran jeritan cengkerik bersulam dengan ciutan cicak , dan ngorokkan katak yg seperti subwoofer bass..dan juga lolongan anjing yg baru habis beromen ...semua bunyian ini teradun menjadi sebuah irama sedih yg seolah2 menceritakan akan keperitan hidup penghuni Kuala Lumpur yg terpaksa bersengkang mata di malam itu...Kegelapan malam tidak memberi simpati pada kami... gelitanya malam itu ibarat kicap yang tertumpah diatas sos tiram dan diletakkan diatas jalan tar....hingga melihatkan tangan sendiri juga tidak termampu.....akhirnya, nur keimanan yg berbekal dihati kami akhirnya berjaya mengalahkan kegelapan malam itu dan selamatlah kami sampai di surau berkenaan....tiba - tiba....jengjengjeng....

note : dihasilkan pada 16 Julai 2008...masa tgh tunggu activity rehoming kat Hexagone, Haiti....

No comments: