Tuesday 22 July 2008

Web site utk motivasi

Semalam, aku dah register kat website motivasi.

http://www.stephencovey.com

hopefully aku boleh dapat beberapa manafaat dari website ni...

aku memang perlukan motivasi...sbb nak memotivasikan diri hari2 kadang tak terdaya...ada 3 sebab yg tak membolehkan aku memotivasikan diri sendiri:

1) kesibukan kerja
2) tekanan dari sekitaran (both kerja dan hidup)
3) idea yg buntu

so....
penyelesaiannya adalah...
1 - sedikit masa yg diperuntukkan utk website ini dan lain2 bahan motivasi...(AQ terutamanya)..
2) mencari cara utk memahami tekanan dan menggunakan tekanan tersebut utk memotivasikan diri....(cthnya, dulu manusia tak paham mengenai tekanan udara....so, manusia melawan konsep tekanan udara...tapi bila dah paham dan buat kajian mengenai tekanan udara, barulah manusia tahu bahawa tekanan udara ini, kalau dipergunakan, akan memberi manafaat...akhirnya...manusia mampu terbang di udara..)..
3) dengan masa yg diperuntukkan, pemahaman yg diperolehi...so..kebuntuan yg aku ada hopefully dapat diselesaikan apabila aku amalkan ilmu tsbt....

well......hopefully.....harap2 summary ahad ni ok....:-p....

No comments: