Wednesday 23 July 2008

Travel


Just to refresh place where I have visited....


1) Singapore...masa aku kecik, umur 1 - 5 tahun

2) Mekah, Madinah, Jeddah (Saufi Arabia) - umur 10 tahun..ikut family buat haji

3) Melbourne, Sydney (Australia) - umur 12 tahun..hadiah dari ayah sbb dapat 5A masa penilaian darjah 5.aku pergi sorang2 dan abg aku yg masa tu study kat sana ambik di airport.

4) Ta' Bai, Golok (Thailand) - masa aku kecik2..antara umur aku 6tahun - 17 tahun..bapak aku bawak jalan2 sambil mak aku shopping..

5) Agra, Jaipur, New Delhi (India) - masa umur aku 19..baru habis SPM...ayah dan mak aku bawak jalan2.

6) Sri Lanka - singgah transit on the way balik dari India

7) Jakarta, Pekan Baru, Padang (Indonesia) - lawatan masa aku study kat UKM dengan FSSA..bersama aye, manok and the gang...

8) Los Angeles, Beverly Hills, Hollywood, Long Beach (USA) - umur 31..on the way utk kerja kat haiti

9) Port-Au-Prince, Petion-Ville, Jackmel (Haiti) - kerja kat haiti...

10) Santiago (Cuba) - lawatan kerja bersama rakan sekerja...vijay, peeh, hernando, wesley, matthias, esteban, sarip nasim....

11) St. Marteen / St. Martin - lawatan perseorangan atas ihsan syarikat...plan berdua dgn Coffe Cuthbert, last sekali pergi sorang2.

12) London (UK) - transit dan ronda2 kota London on the way dari KL ke haiti.tidur 1 mlm kat heathrow

13) Miami (USA) - transit, tidur 1 mlm kat motel, ronda2 miami beach on the way dari KL balik ke Haiti...well, masa ni aku termakan grilled baby back ribs...wuekk

14) Kingston, Montego Bay (Jamaica) - lawatan atas ihsan dan urusan syarikat..dgn suresh, bullent, george tsakis,stephen, batsy, peter longdon..ahh..byk...dwight bawak jalan2 gi bambee disco...bala bawak pergi rumah dia makan nasi bryani....

15) Orlando, Cape Caneveral (USA) - most expensive, most enjoyable and most valuable travel i have ever make!..with Ica and Ernie...to Disneyworld, Kennedy Space Centre, Universal Studios and many more!met mickey mouse and many more!

16) New YOrk, New Jersey (USA) - on the way from KL to Haiti. masa ni lah aku first time pegang snow!

17) Santo Domingo (Dominican Republic) - dgn peeh. atas lawatan ihsan kompeni.pergi ke 'first city of the new world'..zone colonial..

18) Caracas, Canaima, Charoni (Venezuela) - most adventurous and most amazing nature places ever!...went with esteban...Angels Falls ..the highest falls in the world!


18 tempat......kalau sempat aku cerita satu per satu,,...setakat mana yg ingat...
banyak tempat family aku bawak aku jalan...tapi aku tak de pun bawak diorang pegi mana2...mmmmmm.....kena plan satu hari nanti....

No comments: