Sunday 21 September 2008

Ekonomi Yahudi vs Ekonomi Melayu

Hari ini, Bush (Presiden USA) sedang mengusahakan USD700 billion utk menyelamatkan syarikat2 besar Amerika yg sedang mengalami kegwatan dan menuju bankrupsi. Ianya adalah antara kos yg terbesar sejak kegawatan ekonomi terhebat pada tahun 1930-an. (great depression)

Sudah seperti menjadi satu corak tetap, setiap lebih kurang 10 tahun, pasti berlaku kegawatan dan kejatuhan ekonomi dunia.

Inilah akibatnya apabila bijak pandai Yahudi cuba melawan sistem yg telah ditetapkan oleh tuhan. Sistem yg diasakan oleh riba ini sememangnya membawa pelbagai masalah kepada pelbagai manusia diserata dunia. Walaupun bagaimanapun, setidak2nya, mereka ini boleh juga dikatakan bijak kerana dapat mengawal keadaan ini dengan memanipulasi sumber kekayaan dan harta dari negara2 lain.Dan akhirnya masalah itu akan selesai. Tetapi hakikatnya mereka ini bodoh juga. Sebab cuba melawan tuhan.
Tapi ada satu lagi golongan yg bodoh dan lagi membodohkan. Iaitu golongan yg dah ada sistem yg bagus, dan tahu sistem yahudi ni menjahanamkan, tapi masih tak pakai sistem yg bagus dan perfect itu tadi. Lalu jadi lah golongan dan masyarakat ini golongan yg hina, dihina dan menghinakan.

Hentikanlah sikap tunggu dan lihat. Gantikanlah dengan sikap bergerak dan memastikan ianya terjadi. Supaya kebodohan berbakul yg ada atas kepala akan terlerai menjadi satu semangat melawan yg tiada tolok bandingnya.

No comments: