Thursday 8 March 2012

Khabar Angin


Pukul 2 tadi HR Director Group hantar email pasal pakaian...tak boleh pakai jeans...kena pakai slack, kemeja...t-shirt pun dah tak boleh...kasut tak leh sneakers...hmm....dah bertahun2 baru skrg nak implement mcm ni?..kata dulu dress down sbb tak nak jadi target penculik dan gangster..skrg nak tunjuk imej pada customer pulak,..kalau ye pun,,department aku yg teknikal jumpa mesin aje ni tak payah la nak kecoh2..,kena dress smart..
lantaklah,,yang penting kerja aku jalan, gaji aku masuk....aku pakai la apa yg ada....tapi tetap kalau keluar outing, aku pakai selekeh...tak mau jadi tarikan dan umpanan pada gangster..

Pukul 4 tadi HR Director company pulak hantar email....cakap hari ni balik mcm biasa...pkl 5 pm...tak boleh balik awal...walaupun byk romours/khabar angin ckp ada kekecohan akan berlaku....
aku terpinga2...apa cerita ni?...kecoh apasal pulak??...
rupa2nya President diorang nak berucap dan nak letak jawatan,,,,aduhai.......macam2 kes lah korang ni....dah la masing2 sibuk nak gi jadi warganegara Kanada dan USA...siap hantar bini pergi sana beranak supaya anak dapat kerakyatan luar...berapa tak patriotik punya perangai....
masa ni lah baru aku terpikirkan baju aku,,,baju jersi Malaysia warna biru yang selalu aku pakai....ada bendera Malaysia kat dada...kat blkg bendera malaysia tu (bahagian dalam - yang menyentuh kulit) tertulis " tanah tumpahnya darahku"...ya,,,biarlah org sibuk dengan jersi MU, Arsenal, Liverpool atau Barcelona...aku tetap dengan jersi Malaysia walaupun baru2 n setakat seri dgn pinoy...tu pun gol last minit....

Itulah dia..patriotiknya aku...patriotik dan politik 2 benda yg beza...org politik tak semestinya patriotik...tapi org patriotik sudah pasti nak politik yg lebih baik pada negaranya.....org patriotik tak pentingkan diri sendiri,,,tu sbb aku ckp org politik tak semua patriotik bila kepentingan diri jadi matlamat utama....
uhh...lupa lak...cakap pasal patriotik, baju tu aku tak basuh lagi.....

perkembangan terkini : takde apa2 yg kecoh pun ...presiden tak resign,,dan xde apa2...

1 comment:

ebi gga said...

Loved this post. Thanks for sharing your day!
Iphone 3gs Spec